medicamente- plante.ro

Calciu

 

 

Calciul, in general


Calciul este cel mai prezent mineral in organismul uman. Impreuna cu un alt mineral, fosforul, calciul are un rol crucial in pastrarea starii de sanatate a dintilor si oaselor, iar in combinatie cu magneziul, calciul mentine sanatatea sistemului cardiovascular.

Cea mai mare parte a calcilui din organism este stransa in dinti si oase.
Anual, 20% din cantitatea de calciu concentrata in oase este reabsorbita in corp si inlocuita cu un nou lot de calciu, preluat din alimentatie.
Vitamina D este vitala pentru absorbtia calciului, necesarul de calciu al unui adult fiind de aproximativ 1000 mg.

 

Calciul, aliatul oaselor si al dintilor


Calciul este vital pentru buna functionare atat a oaselor si dintilor dar si a intregului organism. In acest sens este suficient de mentionat faptul ca acest mineral este implicat in metabolizarea fierului, in transmiterea impulsurilor nervoase si  reglarea batailor inimii.


Aveti probleme cu somnul? Verificati-va concentratia de calciu din sange pentru ca un nivel scazut al acestuia ar putea sa fie responsabil pentru orele dvs de veghe.
Carenta de calciu din organism poate sa duca la afectiuni foarte grave cum sunt osteoporoza, rahitismul si multe altele.

 

Alimente naturale care contin calciu:

  1. Peste: somon, sardine
  2. Produse lactate, lapte, branza
  3. Oleaginoase: seminte de floarea-soarelui, nuci
  4. Legume: broccoli, conopida

Asa zisele “zgarciuri”de la oasele de pasari, pe care unele persoane le consuma cu incantare sunt deasemenea o buna sursa de calciu.

 


Calciul: ce e mult strica
Indiferent de afectiunile pentru care luati suplimente de calciu, si de gravitatea acestora, dozele nu trebuie sa treaca de 2000 mg/zi, in caz contrar riscand sa apara hipercalcemii, infectii ale tractului urinar sau constipatii.

 

Dusmanii calciului


Anumite alimente, consumate in exces, pot sa scada periculos nivelul de calciu din organism prin impiedicarea absorbtiei normale a acestuia.
Astfel, o dieta care cuprinde cerealele, sfecla, spanac si chiar ciocolata in exces poate sa influenteze negativ cantitatea de calciu din organism.
Bauturile racoritoare, carbogazoase atat de populare mai ales in randul tinerilor, prin continutul lor exagerat de fosfor consuma intr-un ritm accelerat calciul din organism; din aceasta cauza este indicat ca acestea sa fie inlocuite cu sucuri naturale de fructe, pline de vitamine.

 

Calciu – administrare


Calciul se administreaza intr-o serie de situatii si afectiuni printre care enumeram: hipoglicemie, dureri cauzate de cresterea brusca a oaselor la adolescenti, dureri menstruale. De la caz la caz, dozajul si modalitatea de administrare a calciului se modifica pentru a da cel mai bun rezultat. Astfel, persoanele suferinde de hipoglicemie le este prescrisa o doza crescuta de calciu, la fel si in cazul durerilor menstruale sau tinerilor aflati in crestere.