medicamente- plante.ro

Fier

 

Fierul, in general

Fierul este indispensabil in procesul de producere a hemoglobinei, a mioglobinei dar si a unor enzime. Un adult cu o greutate de 75 kg are in organism o cantitate de aproximativ 4 g de fier.
Fierul din alimentatie este foarte putin asimilat, numai 8% din cantitatea totala ingerata ajungand in sange.
Pentru o asimilare corecta a fierului este nevoie de prezenta in organism a vitaminei C, a manganului, cuprului si cobaltului.
Metabolizarea vitaminelor din complexul B nu poate avea loc in lipsa fierului.

 

Necesarul zilnic de fier:

  1. Un adult obisnuit  necesita in fiecare zi aproximativ 15 mg de fier
  2. Femeile care alapteaza si gravidele au nevoie de cel putin 30 mg de fier

 

Rolul fierului in organism

Lipsa de fier da o coloratie nesanatoasa pielii, aceasta tenta nefireasca putand sa fie un indiciu al carentei de fier. Tot fierul este implicat in procesul de crestere si in lupta impotriva oboselii.

 

Alimente care contin fier:

  1. Fructe de mare: stridii, scoici, moluste crude
  2. Fulgi de ovaz
  3. Piersici deshidratate
  4. Sparanghel
  5. Galbenus de ou
  6. Organe de porc si vita: ficat, inima, rinichi

 

Bine de stiut:

Unii compusii din cerealele integrale reduc gradul de asimilare al fierului.

Persoanele care iau zilnic aspirina precum si cele care obisnuiesc sa consume mult ceai sau cafea au nevoie adesea de suplimente de fier.
Administrarea de suplimente de fier la gravide trebuie supervizata de un medic pentru ca se pot inregistra intoxicatii grave cu fier in cazul fatului.