medicamente- plante.ro

Magneziu

 


Magneziu in general


Magneziul este indispensabil pentru buna metabolizare a vitaminei C, a sodiului, fosforului si calciului. Acest mineral este responsabil cu corecta functionare a nervilor si muschilor, avand si un bine cunoscut efect impotriva stresului.
Un adult sanatos are nevoie de aproximativ 300 mg de magneziu(Mg) pe zi, organismul uman continand in jur de 20 gr de magneziu.

 

Magneziu, impotriva stresului de zi cu zi


Magneziul este un mineral cu actiune complexa aupra organismului uman. Pe langa bine cunoscutul rol antidepresiv, magneziul intareste dintii, previne problemele de inima, are actiune antidepresiva si stopeaza formarea calculilor renali, biliari si a depunerilor de calciu.
Carenta de magneziu duce la tremuraturi ale mainilor.
Este bine de stiut faptul ca, trebuie evitata administrarea de suplimente de magneziu dupa mese pentru ca aceste suplimente neutralizeaza aciditatea gastrica.

 

Alimente naturale care contin magneziu:

  1. Fructe: banane, nuci, migdale, smocine
  2. Seminte
  3. Legume verzi
  4. Cereale nemacinate

 

 

Dusmanii magneziului


Anumite medicamente cu efect diuretic sau chiar alcoolul pot sa fie responsabile de scaderea nivelului de magneziu din organism.

 

Cand e nevoie de suplimente de magneziu?


Este indicat ca persoanele care consuma alcool in exces sa ia suplimente de magneziu. Acelasi lucru este valabil pentru persoanele care resimt o stare de oboseala permanenta si chiar si oamenii care consuma apa cu un grad crescut de duritate.

Femeile care folosec ca metoda de contraceptie pilula, trebuie sa consume o cantitate suplimentara de alimente bogate in magneziu.